Sunday 11 April 2021

Ontvangst telemetrie EO-88 & JO-97 satellieten

Schreef ik gisteren over de eerste telemetrie ontvangst van  AO-73 via OpenWebRX. Laat in de avond had ik de virtuele audio kabel weer voor elkaar en op mijn W10 desktop de bijbehorende dashboard geïnstalleerd.

Dit leidde tot de ontvangst van NAYIF-1 / EO-88.  Het was een overkomst met een behoorlijke maximale elevatie. Er werden aardig wat pakketjes ontvangen en doorgezet naar het Warehouse.

Telemetrie ontvangst NAYIF-1 / EO-88 PA3GNZ
Via het programma SATPC32 kan ik de baan volgen en dopplershift bepalen. De frequentie corrigeer ik met de hand.

Telemetrie ontvangst JY1sat / JO-97 PA3GNZ

JY1SAT / JO-97 kon ik vervolgens ook nog aan mijn lijstje toevoegen.

Deze satelliet is genoemd naar de voormalige koning van Jordanië, Hoessein (sk). Als zendamateur gebruikte hij de call JY1.

 73, Tjeerd (Gose) - PA3GNZ

No comments:

Post a Comment