Friday 2 April 2021

FT8 ontvangst met OpenWebRX

Afgelopen weekend verruilde ik de 70cm Turnstile antenne voor de 2M Turnstile. Dit is ook veel logischer voor de ontvangst van signalen op 2 meter. 

Ook al kon ik met de 70cm versie  signalen ontvangen, nu ging het nog veel beter. Dit alles met de antenne binnen, 4 hoog.

FT8 op 2 meter PA3GNZ

Aan het eind van de dag was ik verrast om te zien dat er een signaal van OK2ZR in JN89KG was ontvangen. Dit over een afstand van 884 km, terwijl mijn antenne meer "vrij" naar het noorden kijkt.
Dit beloof nog wat voor de komende tijd.

Aan de OpenWebRX blijf ik steeds sleutelen om de WebSDR door te laten draaien, zonder zelf te kijken.
Dit lukt inmiddels en ontvang de hele dag FT8 en APRS signalen.

Omdat ik het experiment toespits op 2 meter kan je, als bezoeker, momenteel geen andere band selecteren.

73, Tjeerd (Gose) - PA3GNZ

No comments:

Post a Comment