Monday 9 January 2023

Yaesu FT-70DE laden

Mijn Yaesu FT-70DE  portofoon gebruik ik niet zo vaak omdat deze elders ligt. Vorige week was ik daar een paar dagen en wilde de portofoon gaan gebruiken.
Het lukte mij niet om de portofoon aan te krijgen. Laden via de gebruikelijke manier lukt mij ook niet.

Yaesu FT-70DE
De portofoon ging niet meer aan.

Na een nachtje slapen kreeg ik een idee om de portofoon via de zijkant te laten i.p.v. via de houder. Bij het aan de zijkant laden was gelijk "charge" in het display te zien. Gelukkig gebeurde er wat.

Laden via de zijkant
Laden via de zijkant.
Op een gegeven moment was het laadproces klaar en kon de portofoon weer gebruikt worden. Een volgende laadcyclus kon weer via de houder worden gedaan.
Laden via de houder
Laden via de houder

 Het is mij onduidelijk waarom het nu even op deze manier moest. Was de accu mogelijk teveel ontladen of komt dit door het lange ongebruikt zijn?

 

 

 

 

 

 

Ik lees graag de ervaringen van andere gebruikers.

 73, Tjeerd (Gose) - PA3GNZ

No comments:

Post a Comment