Tuesday 2 March 2021

Gehoord in India (VU)

Afgelopen weekend was er de UBA DX contest. Deze keer wilde ik weer proberen minimaal 25 qso's te maken om zo doende 1 punt voor de afdelingscompetitie binnen te halen.

Tussendoor gaf ik zelf ook CQ. De condities waren grillig en dit gaf geen resultaat.
Zoals ook in de PACC waren de meeste qso's op 40M.

Heel toevallig keek ik op de PSK reporter website en wat ik daar zag......

VU3KAZ reported PA3GNZ

Mijn 40M signaal was opgenomen door de Web SDR van VU3KAZ. Dit met slechts 5 watt en mijn dipool antenne van 2 x 7,5 meter op het balkon met veel beton.

Dit stond niet in het overzicht van Reverse beacon network , waar ik vaker op kijk.

Het is dus interessant op deze beide sites in de gaten te houden.
 

73, Tjeerd (Gose) - PA3GNZ

2 comments:

  1. Datzelfde heb ik met FT8 etc. PSKreporter en Hamspots geven vaak verschillende rapporten. Ook beide in de gaten houden dus. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Interessant om dit zo in de gaten te houden. Mijn verbazing was groot.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete