Sunday 14 February 2010

APRS

Dit weekend was gereserveerd voor deelname aan de PACC. Helaas kon dit door ziek zijn niet doorgaan en moest ik me thuis op een rustige manier vermaken.

Nu ik een SignaLink modem heb wilde ik eens proberen of APRS via dit modem mogelijk is. Hierin is Google mijn grote vriend en na wat zoeken kwam ik erachter dat hier voor AGWPE nodig is. Deze software simuleert de TNC functie tussen de de geluidskaart en de laptop. Dit eerst geïnstalleerd en vervolgens UIVIEW32. Dit werkte vrijwel gelijk, het juist instellen van UIVIEW32 nam wel wat tijd in beslag.
Het kabeltje tussen het modem en mijn FT7800e is dezelfde die ik gebruik met mijn FT950.

Nu het functioneert is voor mij het experiment over. APRS is in mijn visie een passief iets. Je kijkt naar het scherm wat er allemaal voorbij komt en kan er vervolgens niets meer mee.
Mogelijk zie ik het verkeerd, andere zienswijze zijn dan ook van harte welkom.

73, Tjeerd - PA3GNZ

No comments:

Post a Comment