Tuesday 1 May 2018

6cm ATV project, deel 2

Voor het uitzenden van een ATV plaatje zijn er verschillende mogelijkheden beschikbaar. Bij Chris, PA3CRX, zag ik een oudere Canon camera (A550) waar een video uitgang op zit. Zelf beschik ik over een AS570 IS van Canon en deze heeft ook zo'n uitgang.
De truc is om de camera te foppen zodat deze denkt dat het plaatje gemaakt op de computer een gemaakte foto is. Ik ben met verschillende programma's aan het proberen geweest maar kwam er niet uit. Een van de programma's is Windows Paint.

6cm ATVNa veel proberen had ik het voor elkaar.














Hoe heb ik dit gedaan?
  • Met de genoemde camera eerst enkele foto's gemaakt.
  •  De SD kaart in een kaartlezer geplaatst en een gemaakte foto in Paint geopend.
  • Vervolgens in Paint voor de optie "Plakken uit" gekozen om het gemaakte testbeeld in te lezen.
    (Let hierbij op dat testbeeld en de gemaakte foto dezelfde resolutie hebben)
  • Nieuwe "foto" bewaart en de SD kaart in de camera teruggeplaatst.
Op deze manier heb ik inmiddels meerdere testbeelden gemaakt voor mijn 6cm ATV project.
6cm ATV
Dit testbeeld heeft een resolutie van 3072 x 2304

73, Tjeerd (Gose) - PA3GNZ

No comments:

Post a Comment