Tuesday, 9 February 2010

WSPR op 40M en 30M

De laatste dagen luistert mijn systeem wat meer op 40M.
In de nacht van zondag op maandag hoorde ik voor het eerst de USA en ook het westen van Australiƫ.

Overdag op 30M geluisterd, en af en toe ook het systeem laten zenden. Eind van de middag verscheen op eens ZL (Nieuw-Zeeland) op mijn scherm. Tot nu toe de verste afstand die ik via WSPR gehoord heb.

Afgelopen nacht was de propagatie zo goed dat ik in de USA door meerdere stations gehoord ben. Gisteravond heb ik mijn magnetic-loop ook ongeveer 90 graden gedraaid. Mogelijk heeft dit bijgedragen tot dit behaalde resultaat. Dit ga ik uitzoeken.



73, Tjeerd - PA3GNZ

1 comment:

  1. Hallo Tjeerd, dat zijn weer leuke verbindingen, nu zijn de condities ook aan het verbeteren door toename van het aantal zonnevlekken. 73 Paul

    ReplyDelete